Flyttstädning Stockholm

Flyttstädning Partner Stockholm | Vi flyttstädar Stockholm till fast pris!

  • Flyttstädning Stockholm header

Tänk på detta inför din flyttstädning i Stockholm:

Att tänka på inför flyttstädningen:

*Dra ut spis & Kyl/Frys, badkar och tvättmaskin/torktummlare om du vill ha rengjort bakom.
*Dela på glasskivan i luckan på spisen om du vill få rengjort mellan.
*Ta bort fronten på badkaret så att personalen kommer åt undertill.
*Meddela om någonting är trasigt, ömtåligt eller annat som är bra att veta.

Villkor & Regler

Gör du en bokning är det en faktisk bokning och inte en offertförfrågan om ingenting annat skrivs.

– Städning kan avbokas skriftligen senast 3 dagar innan städdatum, därefter utgår full kostnad.
– Lägenheten ska vara helt tömd. (Om ej tillval gjorts eller annat är överenskommet)
– Vi har med oss en 3 trappsstege, om en högre behövs måste du se till att en sådan finns på plats när vi kommer.
(Räcker till normal takhöjd på 2.50m. Garantin täcker ej sådant som vi inte kommer åt om högre stege ej finns tillgänglig)
– Oftast lämnar vi materialet dagen innan, är du inte hemma ställer vi det utanför din dörr

Kom ihåg tid & datum! 
Vi väntar max 30 minuter utöver inbokad tid om vi inte fått tag i dig, därefter utgår full kostnad.
Får vi tag i dig tillkommer timdebitering utöver fast pris à 250kr / påbörjad timme.

Detta gäller när du bokat en flyttstädning hos oss:

– Vi måste ha el & vatten i bostaden när vi utför din flyttstädning, finns inte detta ger vi ingen garanti på det vi inte kan utföra.
(Extra timdebitering kan tillkomma vid eventuell väntetid) 

– Kyl och frys skall vara avfrostat vid tillträdet av flyttstädning om du inte beställt tillval att vi ska sköta detta.
(Garantin gäller ej om frysen inte är avfrostad och du inte beställt avfrostning.
Vid avfrostning skall det finnas ett läckageskydd samt en fungerande avfrostningstapp.
I annat fall ansvarar vi ej för eventuella skador som vattenläckage eller liknande.)

– Allt ska finnas tillgängligt, fönster ska gå att öppna och ingenting ska behöva modifieras, monteras ner eller liknande.

– Slutna element ska vara isärmonterade innan vi kommer om ni vill ha rengjort emellan.

– Påpeka för oss om lokalvårdaren behöver veta om något är trasigt, omtåligt eller behöver veta något annat särskilt om bostaden för att kunna utföra sitt jobb ordentligt.

– Fakturan kommer att mailas ut till dig om du inte valt att få den per post
– Ingen faktureringsavgift tillkommer vid mail av pdf-faktura.
(För pappersfaktura tillkommer 49 kronor i hanteringsavgift)
– Om fakturan inte betalats inom utställt datum tillkommer en påminnelse avgift på 45kr/påminnelse.

– Kyl/frys, spis & badkar, tvättmaskin/torktumlare ska vara framdraget om du vill ha rengjort bakom.
(Vi gör inte detta då vi inte vill riskera skador på golv eller personal, är något av ovanstående inte gjort täcker våran garanti ej detta)

– Badkarsfronten monteras bort (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under badkar.
(Meddela oss om du vill att vi tar bort fronten, dock ansvarar vi ej om fästen eller annat skulle skadas)

– Ugnsluckans glas ska tas bort av dig innan vi kommer om du önskar att vi rengör mellan glasen.
(Garantin täcker ej om detta inte är delat)
Pyrolytisk rengöring i Ugnen:
Om ni har en ugn som har pyrolysemalj måste ni informerara om detta vid bokning.
Detta eftersom man ej skall använda vanlig ugnsrengöring. Använd rengöringsfunktionen innan vi kommer.
(Vi ansvarar ej om detta inte informerats av dig som kund)

-Om glas skall putsas utvändigt vid inglasad balkong måste du ha monterat ned dessa innan städning påbörjas i de fall vi inte kan komma åt på annat sätt.

OBS! Vi betalar inte ut någon ekonomisk ersättning i något sammanhang utan överenskommelse
(t ex om du/köparen eller någon annan självmant åtgärdar en eventuell brist i flyttstädningen.)
– Om ni mot all förmodan inte skulle vara nöjda med flyttstädningen kontaktar ni oss skriftligen så kommer vi tillbaka helt kostnadsfritt och fixar detta, vi måste då självklart få tillgång till bostaden för att kunna åtgärda bristen.
En eventuell brist ska reklameras via mail senast 14 dagar från städdagen.
Observera att vi ej ger någon ekonomisk kompensation om ni åtgärdar eventuell brist självmant då vi måste få chans att åtgärda detta enligt våran städgaranti.

En flyttstädning bör helst besiktigas samma dag i samband med att städningen är klar då personal fortfarande är på plats.

Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för rutavdraget förbehåller vi oss rätten begära resterande summa från dig.

Vi förbehåller oss rätten av avsäga oss en städning ifall vi anser att bostaden är onormalt nedsmutsad eller har mycket hår från pälsdjur, dock ger vi dig möjlighet till timdebitering á 250kr/timme efter rutavdrag utöver fast pris alternativt ett nytt fast pris baserad på lägenhetens befintliga skick.

Såhär kan en ej normalt underhållen bostad se ut

Det är ovanligt, men det händer då och då att vi kommer till en bostad som snarare behöver en grovsanering och inte flyttstädning.